tirsdag den 28. december 2010

Levende lys i vinterhaven


Levende lys er en god måde at skabe stemning i haven om vinteren...

På terrassen kan du stille et fad med vand og lægge flydelys og blomsterhoveder i. Der skal ikke ret mange blomster til, før det giver en flot effekt, så det er billigt at købe hos blomsterhandleren.

Hæng hurricane lygter med fyrfadslys og hanke i troldhaslens krogede grene eller på andre træer og buske, hvor bladene er faldet af.

Lav en masse hurricane lygter af gamle syltetøjsglas uden låg. Bind bånd om den øverste kant og sæt lange stearinlys fast i bunden med voksknapper. Du kan også bruge bloklys, men så skal glassene være brede. Der skal være god afstand mellem lys og glas. Til små glas (f.eks. dem til babymos) kan du bruge fyrfadslys.

Billedet viser hjemmelavede hurricane lygter med hæklede bånd herfra.



1 kommentar:

  1. Hej i Idas have
    Jeg har lige hygget mig med at surfe rundt på jeres blog og website.
    Jeg har forelsket mig i det lille hængende fuglehus I har i Paradisæbletræet - ved I hvor jeg kan skaffe mig sådan et par stykker til mine træer og buske ?.
    Håber I vil lægge et svar til mig på www.irishaven.blogspot.com.
    Godt nytår
    Hilsen Berit fra Irishaven
    Godt Nytår

    SvarSlet